Liczba wyświetleń stron

Otrzymuj codzienne powiadomienia o przepisach na swojego maila

niedziela, 25 listopada 2012

Miś Naleśniś na Dzień Pluszowego Misia

Dzień Misia Pluszowego? Chciałabym zrobić zdjęcie misia, ale kurcze większość jest pogryziona przez psa, więc lepiej nie... :)
Ze względu na duże zainteresowanie ustami misia na facebooku, postanowiłam go lekko podkręcić w znanym nam wszystkim programie Paint. I co? Wygląda szczęśliwiej? Smakował naprawdę dobrze, misina to najdelikatniejsze mięso- jedyne jakie jem. :)


Do jednego naleśnika/placuszka
Potrzebujecie:
  • płatki owsiane 3 łyżki- mielicie w młynku na mąkę
  • mąka pszenna żytnia/razowa
  • proszek do pieczenia szczypta
  • orzechy laskowe kilka sztuk do młynka też mielicie
  • mleko sojowe filiżanka
  • pomarańcza pół
  • miód odrobina
Mielicie na proszek płatki i orzechy, przekładacie do blendera i dolewacie mleko, dodajecie mąkę i wrzucacie pomarańczę- lepiej ją wcześniej rozczłonkować, bo się ciężko miesza z ciastem. Do tego miód ile uważacie, u mnie łyżka. Na patelnię odrobina tłuszczu, a ciasto ma być bardzo gęste. Wylewacie i smażycie dosłownie chwilę- szybko się zarumienia.
Udekorujcie oczywiście jak chcecie, ze względu na Dzień Misia postanowiłam, że Miś Naleśniś będzie fajną opcją.
Nie ma tu jajek ani białej mąki. Zamiast białej użyłam razowej, a płatki mielone łączą ciasto ze sobą więc jajka są zbędne. Mleko krowie zamieniłam na sojowe, a cukier na miód. Da się wszystko zrobić tylko należy uwierzyć, że się da :)


8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. A właśnie wspaniałe i bardzo proste zachęcam do błonnikowego misia :D Lepszy od lubisia :D

      Usuń
  2. 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia na jednego naleśnika? Nie za dużo? Na średni biszkopt daję łyżeczkę, a tu mamy plamę z ciasta na patelni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurcze może racja, ale ja mam takie malutkie łyżeczki- takie mniejsze niż te od herbaty :/ daje na oko, ale poprawię jeżeli uważasz, że to za dużo. Może masz rację, przepraszam za niedopatrzenie w takim razie i dzięki za uwagi!

      Usuń
  3. aż się uśmiechnęłam do ostatniego zdjęcia :)
    pozdrawiam ciepło,
    Szana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ciepłe pozdrowienia się przydają w taką pogodę szczególnie :D

      Usuń
  4. Słodki ten naleśniś! jeszcze nie próbowałam naleśników z płatkami owsianymi, ale teraz na pewno to zmienię ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetne rozwiązanie, bo mielone płatki zachowują się lepiej niż mąka :)

      Usuń

komentarze bardzo mile widziane,nawet te krytyczne!