Liczba wyświetleń stron

piątek, 4 stycznia 2013

Torcik z kaszy i płatków z nadzieniem bananowo-karobowym


Od rana wlewam gorącą herbatę do dużego dzbana, ładuję cytryny i miód, poję, piję i smakuję.
Udaję, że nic mi nie jest, że dzień jak co dzień i normalne śniadanie, bo przecież najważniejsze jest!
Śniadanie ładuje baterie na długi czas, nakręca nas do działania i nakręca metabolizm, więc lepiej jeść śniadanie i to pożywne każdego dnia bez wyjątku.
Przeziębienie, brak smaku i apetytu? Zjedzcie coś sycącego, ale coś ulubionego, coś na co z reguły macie ochotę. Nawet jeżeli tego dnia wydaje się Wam, że nie przełkniecie nic, jest zawsze większe prawdopodobieństwo, że w czasie przygotowania posiłku coś Wam zapachnie, czegoś spróbujecie i kubki smakowe "obudzą się" i ślinianki zareagują jak powinny...na mnie zawsze działa kaszka manna :)



Torcik z kaszy manny (2 porcje)
Potrzebujecie:
  • kasza manna 4łyżki
  • płatki owsiane 2łyżki
  • sezam łyżka
  • karob w proszku 2łyżki (może być kakao gorzkie)
  • melasa z chleba świętojańskiego lub miód/syrop z agawy
  • 2banany
Kaszę przygotowujecie na wodzie lub mleku sojowym jak wolicie- ja przygotowałam na wodzie- na gęsto. Do gotującej się kaszy wrzućcie płatki i wlejcie melasy lub miodu i zamieszajcie. Odstawcie na chwilę by zaczęła stygnąc- na przykład na balkon:) W tym czasie obierzcie banana, pokrójcie go i zmieszajcie z karobem. Ja zgniotłam widelcem i wymieszałam na "krem" bez większego problemu. Przygotujcie filiżanki i wysmarujcie je lekko olejem w środku i obsypcie sezamem. Nałóżcie do środka najpierw masę z kaszy i postarajcie się aby na zewnątrz była kasza, a do środka pakujcie masę z banana. Na wierzch nałóżcie samą kaszę i wstawcie filiżanki do lodówki lub na balkon na jakieś 15min. Kasza stężeje i łatwo będzie ją wywrócić na talerzyk. Smacznego :)
Ja użyłam karobu i melasy firmy Atakan i bardzo sobie chwalę oba produkty. 
Inspiracja




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

komentarze bardzo mile widziane,nawet te krytyczne!