Liczba wyświetleń stron

czwartek, 27 grudnia 2012

Chleb z błonnikiem, ciemny od ProFibra

Opowieść powigilijna o chlebie Pana K.
Pan K. zrobił zakwas na chlebek. Chlebek chciał upiec, tak świątecznie, by rodzina miała, zajadała i była dumna z Pana K. 
Pan K. walczył dzielnie i pilnował przed psem, przed bratem, przede mną, by mu nikt zakwasu nie zjadł...a w nocy uważał, aby Św.Mikołaj zakwasu z mlekiem nie pomylił i nie wypił przez przypadek...
Gdy nadszedł ten dzień, Pan K. chleb wypiekł piękny, brązowy i pachnący, a my chlebek z dumą i ciekawością przyjęliśmy, by go do domu zawieźć i tam zjeść.
W drodze do domu otrzymaliśmy wiadomość tajemną od Pana K: "Chleb na 25min do piekarnika"...??????:)

Śmiechu było tyle, co żalu, bo po owej wiadomości, wstawiłam chlebek do piekarnika i spaliłam go na kamień...
W ramach rekompensaty, zadośćuczynienia postanowiłam nadrobić i upiec swój i wirtualnie z Panem K. się podzielić...

Na jeden bochenek potrzeba
500g zestawu ProFibra "Chleb Bałtycki Ciemny" i odrobinę wody- proste? Proste!
Przygotowanie chleba w piekarniku:
1. 500g zestawu połączyć w misce z 1,5szkl ciepłej wody i filiżanką sezamu oraz połową filiżanki otrąb pszennych ( ja dodałam, ale zupełnie nie trzeba dodawać) i mieszać powoli ok minutę aż składniki się połączą, potem zacząć mieszać szybciej ( można mieszadłem) ok 4min+ odstawić na 15min.
2. Formę posmarować olejem i wysypać na przykład siemieniem lnianym i włożyć masę do formy po czym odstawić na 45min w jakieś ciepłe miejsce okrywając formę ściereczką. Masa powinna zwiększyć objętość około 2razy
3. Piekarnik nagrzać do 220stopni i wstawić formę z chlebkiem na 45min i potem zjeść ze smakiem

W Skład chleba ProFibra wchodzi mąka pszenna, żytnia, błonnik pokarmowy, słonecznik, sól, len mielony, zakwas piekarniczy, słód, kminek, kolendra i drożdże. Polecam szczególnie osobom, które robią chleb pierwszy raz, bo wyszedł mi, nie napracowałam się, czuję się syta po zjedzeniu jednej kromki i nie mam wyrzutów sumienia, bo wiem co jem :)


3 komentarze:

  1. Prosto, zdrowo i pysznie :) Muszę upiec domowy chlebek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie! Zapraszamy do konkursu - do wygrania Książka z autografem Roberta Makłowicza! http://www.domowe-wypieki.blogspot.co.uk/2012/12/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham zdrowe pieczywko ,tylko takie zjem ;)

    OdpowiedzUsuń

komentarze bardzo mile widziane,nawet te krytyczne!