Liczba wyświetleń stron

Otrzymuj codzienne powiadomienia o przepisach na swojego maila

sobota, 27 października 2012

Dieta wspomagająca leczenie poblemów skórnych


Czy zauważyliście poprawę wyglądu skóry od kiedy zaczęliście się zdrowo odżywiać?
A może wypryski pojawiają się u Was po zjedzeniu dużej ilości czekolady, lub po "fast foodach"?
Niektóre osoby są uczulone na pewne pokarmy i zwyczajnie cierpią na wysypkę, ale jest cała grupa osób, które wzmagają się na co dzień ze zbyt dużym wydzielaniem sebum. W takich przypadkach zaskórniki tylko czekają na odpowiedni "trigger" i atakują naszą skórę brzydkimi wypryskami.
Trądzik można już dzisiaj nazwać chorobą dwudziestego pierwszego wieku. Ta skórna choroba dotyka głównie młodzież w okresie dojrzewanie ale też osoby w wieku dojrzałym.
Niewątpliwą sprawą jest, iż szczególna higiena, odpowiedni dobór kosmetyków pielęgnacyjno-leczniczych odgrywa w tym wypadku bardzo ważną rolę.Jednak jak się okazuje mało kto zdaje sobie sprawę z faktu, iż jeszcze ważniejszą rolę odgrywa tak naprawdę nasza dieta. Warto więc zwrócić uwagę na to co spożywamy, bo tylko odpowiednia dieta będzie uzupełnieniem naszego leczenia farmakologicznego. 


Dieta trądzikowa nie jest wbrew pozorom bardzo rygorystyczna. Wyklucza jednak z naszego jadłospisu większość potraw i przekąsek, które najłatwiej znaleźć na sklepowych półkach.Silna wola będzie szczególnie potrzebna nastolatkom, którzy uwielbiają słodycze i słone przekąski.
Jeżeli masz problemy ze skórą, wypróbuj tych poniższych wskazówek. Przynajmniej przez miesiąc staraj się wcielić je w życie, a zobaczysz wielką różnicę :) Już po pierwszych 5u dniach powinny zacząć znikać większe zaczerwienienia.
Z jadłospisu wyeliminuj 
  • Pierwsze i najważniejsze, to absolutne wyeliminowanie produktów zawierających syntetyczne aromaty, benzoesany, glikole, które mają silne działanie trądzikotwórcze, a więc wszelkie słodycze, napoje oraz sztuczne soki. 
  • Ponadto z naszej diety musimy wykluczyć czekoladę, alkohol, kawę i kakao. (warto wytrwać)
  • Uważaj również na tłuszcze- szczególnie te zwierzęce, oraz potrawy smażone kilkukrotnie na tym samym oleju. Wszelkie fast foody nie powinny w ogóle gościć w Twoim jadłospisie.
Ogranicz spożywanie
 
Wprowadź ograniczenie dotyczące ostrych przypraw- szczególnie chilli, papyka, curry i pieprz. Te wszystkie produkty rozgrzewają metabolizm, ale również olejki w nich zawarte otwierają pory skórne. Mogą powstać zapalne wykwity i zaczerwienienia, a stany zapalne powodują, że utajone zaskórniki szybciej dojrzewają.

Skup się na szczegółach

Zwróć szczególną uwagę, aby zjadać owoce i warzywa bogate w witaminę A, B2 czy też cynk. Maja one bowiem działanie łagodzące na problemy skórne:
czerwoną i żółtą paprykę, pomidory, marchew, czerwone melony, sałata, szpinak, brokuły.
Dobrze jest wypijać dwa razy dziennie napar z bratka (fiołka trójbarwnego). Efekty są widoczne po miesięcznej kuracji.






 

3 komentarze:

  1. U mnie wystarczyło kilka lat temu odrzucenie słodyczy i fastfoodów :) Alkoholu i tak nie piję, więc moja cera "nie marudziła" już rpzy samej kawie i kakao

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zauważyłam dużą poprawę kondycji skóry po tym jak zastąpiłam słodycze sorbetami z Grycana ;) są niskokaloryczne a odżywcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja powinnam takie rady czytać każdego dnia, bo niby wiem, że tak się powinno, a zaraz zapominam :(

    OdpowiedzUsuń

komentarze bardzo mile widziane,nawet te krytyczne!