Liczba wyświetleń stron

środa, 1 sierpnia 2012

Kaszkowe kulki -smaki dzieciństwa w nowej odsłonie

Smaki dzieciństwa? Dla niektórych to płatki na mleku, dla niektórych kanapka z mortadelą, a dla mnie to smak kaszki. Na kolację jadłam z dżemem, na śniadanie jadłam z soczkiem i w ogóle jadłam ciągle.
Kupiłam sobie teraz kaszkę, zjadłam i normalnieeee dzieciństwo :) 
A jeżeli chodzi o dietetyczną kaszkę? Ma troszkę sporo węglowodanów jak na nisko węglowodanowy posiłek, ale jako przekąska, takie 3 kulki są w sam raz!
Kasza manna nowa odsłona 
Potrzebujecie
  • kasza manna 3 łyżki błysk.
  • rodzynek i innych bakalii garść
  • gorąca woda
  • cynamon
  • jogurt sojowy/naturalny
Suszone daktyle, posiekane migdały- wszystkie wybrane przez Was bakalie zalewacie gorącą wodą i zostawiacie na jakieś 15min do nasiąknięcia. Wylewacie tamtą wodę i wsypujecie kaszkę oraz cynamon lub kakao- jak wolicie. Ja polecam cynamon, bo ma właściwości pobudzające metabolizm. Zalewacie powoli wodą gorącą (ok pół filiżanki) ale uwaga, mieszajcie bardzo energicznie żeby nie powstały grudki. Wlejcie tyle, aby można było formować kule, kwadraty, co tylko chcecie- da się uformować. Kaszka musi chwilkę namoknąć i ostygnąć a po chwili (jak będzie jeszcze ciepła) róbcie z niej pierożki lub inne rożki :) Do dekoracji użyjcie jogurtu sojowego/ naturalnego lub twarożku lub zwyczajnie owoców.

Podawajcie schłodzone, schłodzą się szybko i będą smakować super, np do kawki, lub lepiej- do zielonej herbaty :)
A Wy jakie macie smaki z dzieciństwa?






2 komentarze:

komentarze bardzo mile widziane,nawet te krytyczne!