Liczba wyświetleń stron

niedziela, 9 marca 2014

Ryżowe lody malinowe wegańskie niskokaloryczne, czyli SAJONARA ALGIDA

MrB stwierdził, że mnie pogięło :) Jak zwykle po pracy dostaje "resztki" moich dziennych eksperymentów. Tym razem wyjęłam z lodówki te LODY. Z pewną taką nieśmiałością sięgnął, spróbował, mruknął i powiedział- OKEJ< Z CZEGO TO JEST? :)
Gdy okazało się, że z ryżu powiedział, że zwariowałam, że pyszne, dobre, mniam, ale że z ryżu?? że czego to ja nie wymyślę... otóż niestety to nie ja wymyśliłam, lody Gelato Di Riso są znane na całym świecie, jedynie mało popularne w Polsce. Na pewno będę kombinować z innymi smakami i sorki Algida, ale już nie wrócisz do naszej lodówki :)


Nic prostszego- z ryżu można wyczarować naprawdę dużo znakomitych potraw i deserów, jak na przykład TEN PUDDING . Przy okazji puddingu stwierdziłam, że wykorzystam ryż i zamrożę go i zobaczymy co wyjdzie :) Znalazłam w sieci kilka pomysłów na lody ryżowe i w sumie chaotycznie postępowałam według własnego widzi misie i WYSZŁY i to mega proste!

Aby wyczarować wegańskie, ryżowe lody, postępujecie tak:
potrzebujecie:

  • ryż mielony filiżanka( ale mogę się założyć że do risotto też się nada, tylko trzeba go będzie zmielić po ugotowaniu pewnie ręcznym blenderem i już :)
  • mleko roślinne 1,5szkl
  • olej kokosowy 1 łyżka ( możecie użyć innego)
  • wiórki kokosowe 3 łyżki
  • garść malin
  • łyżka syropu z agawy lub innego słodkiego a'la miodku
ryż gotujecie na mleku z syropem, a ryż będzie mega miękki- ciągle mieszajcie i na koniec potraktujcie blenderem. Dodajcie olej i wiórki kokosowe, miód lub syrop z agawy i trochę malin, znów potraktujcie blenderem ( w przypadku lodów blendowania nigdy za wiele :) Jak trochę przestygnie wstawcie do zamrażalnika i wyjmijcie za jakieś 20-30min by znów zblendować. Wstawcie na kolejne 20min i teraz albo możecie już podawać, albo przed samym podaniem możecie zblendować, udekorować i wtedy będzie się je lepiej jadło, bo będą nadawały się do łatwiejszego nakładania łyżeczką.
UWAGA kaloryczność tak naprawdę zależy tu od ilości substancji słodzącej przez Was użytej, bo reszta to dobre kalorie ( przede wszystkim z oleju kokosowego i wiórków) 
SMACZNEGO
Okulary na nos i na spacer!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

komentarze bardzo mile widziane,nawet te krytyczne!