Liczba wyświetleń stron

niedziela, 18 sierpnia 2013

Jagodzianki z patelni

Romantyczny mam nastrój, oglądam filmy na podstawie książek Jane Austen, czytam S. Plath, przypomniałam sobie nawet o Bridget...co się ze mną dzieje? Starzeję się? Wzruszam bez sensu? To ja, czy hormony?
Dobrze mi z tą melancholią i nie chcę, żeby to minęło...
Na wspólne śniadanie podałam jagodziankowe placuszki z patelni i chcę jeszcze, a jagód nie ma i trzeba iść kupić, a mi się nie chce :)
On pójdzie, przyniesie, upoluje ulubione składniki, a ja następnym razem znów Go zaskoczę :) 
Placuszki prawie identyczne jak te ze śliwką, ale prawie...

Do przygotowania placuszków potrzeba
  • szczypta proszku do pieczenia
  • mąka pszenna pełna filiżanka
  • płatki owsiane błyskawiczne-pół szklanki
  • olej do smażenia- odrobinka
  • mleko sojowe- ok pół szklanki
  • miód
  • jogurt sojowy/ zwykły
  • jagody- ile wlezie
  • maliny garść do dekoracji
Wszystko ( oprócz jagód, jogurtu, malin i modu) wymieszać w miseczce lub dla leniwych- wrzucić do blendera i zrobić brrrrr :) Powinno mieć to konsystencje lekko gęstszą od naleśnikowego ciasta, jeżeli wyjdzie za gęste możecie dać odrobinę wody, ale ze względu na brak jajek, radzę zrobić ciasto gęstsze niż rzadsze.
Ciasto wlewacie łyżką na patelnię- i jak tylko ciasto osiądzie, nadziejcie jedną ze stron jagodami- na patelni normalnie paluszkami układajcie jagódki i poczekajcie aż spód się upiecze, potem przewróćcie delikatnie na drugą stronę i smażcie odrobinę krócej, aby nie przypalić jagód. Puszczą sok i powierzchnia placuszków stanie się bordowa...mniam. Sojowy jogurt zmieszajcie z miodem- według upodobania i zastosujcie to jako sos. Malinki ułóżcie na plackach, obok, zmieszajcie z jogurtem lub jak uważacie, ważne, aby zjeść razem, bo uderzy Was wtedy leśna przygoda :)

Placki nie są wysokokaloryczne, a dzięki płatkom można je uznać za dobre na trawienie. Nie przesadzajcie jednak, bo wiadomo- UMIAR musi być. Podzielcie się nimi z kimś bliskim zamiast zjadać wszystko samolubnie.

2 komentarze:

komentarze bardzo mile widziane,nawet te krytyczne!