Liczba wyświetleń stron

Otrzymuj codzienne powiadomienia o przepisach na swojego maila

czwartek, 16 maja 2013

Wariacja owocowa z kremem imbirowym

Moj pierwszy post od baaardzo dlugiego czasu. Odwyklam, oduczylam sie obrobki zdjec, zajelo mi to dluzej niz sie spodziewalam. Pies dawal znac, ze sie nudzi, Mr Big chrzakal, ze za rano wstaje, ale slonce juz wysoko na niebie,  a ja mam w glowie wiele pomyslow i UK strzez sie, bo nadchodze :)


Imbir moze podzialac jako srodek na poranne mdlosci, lub podkrecic metabolizm, jezeli jednak jestescie w ciazy, lub karmicie piersia, uwazajcie by nie przesadzic z iloscia. Szczypta dodawana do herbaty, naparu czy jak u mnie- do jogurtu-absolutnie wystarczy i starajcie sie nie uzywac go kazdego dnia.

Brzoskwinia w tym wypadku pelni role zwyklego orzezwienia potrawy, ale przy okazji dziala stymulujaco na organizm mlodej mamy. Zapobiega obrzekom, oczyszcza organizm z toksyn i co jeszcze? Jest bogata w wapn i beta karoten, oraz magnez i zelazo, wiec nie tylko modym mamom sie przyda, ale osobom cierpiacym na anemie rowniez.
Jago Goji kocham i jadam czesto. Polecam wszystkim to swietne zrodlo bialka i mineralow. Wiedzielsicie, ze jagody goji naleza do psiankowatych? To dokladnie tak jak pomidory :) Nazywane sa zrodlem mlodosci, dlgowiecznosci, jednak uwaga by nie przesadzic w ostatnim miesiac ciazy. Naukowcy dowiedli, ze spozywanie ich w tym czasie moze przyspieszych skurcze macicy ( no co za owoce magiczne :)
Banan to fajne zrodlo potasu, ale rowniez swietnie daje nam uczucie sytosci dzieki kremowej konsystencji. Pestki dyni "walcza dzielnie z rakiem" i buduja nasze paznokcie i silne wlosy dzieki cynkowi miedzy innymi.
Czy jestes w ciazy, czy jestes Mama lub Tata, czy moze potrzebujesz enerii na zajecia czy trening. Zdrowa dieta przyda sie w kazdej sytuacji zycia. Umiar i rozsadek powinien towarzyszyc nam na kazdym kroku, mysle ze takim sposobem dojdzie sie daleko...

Na jedna porcje potrzeba:
Dwie brzoskwinie pokrojone obrane (Messi ukradl mi pestke i bylo ganiania po ogrodku)
jeden malutki pokrojony banan
3 kopiaaaste lyzki platkow owsianych
garstka mieszanki nasion ( u mnie taka z jagodami goji, pestkami slonecznika i dyni)
Do kremu potrzeba 3 lyzki jogurtu ( u mnie sojowy) i lyzeczki miodu, oraz doslownie szczypta imbiru. Krem mieszacie lyzeczka i jest gotowy. Polejcie nim owoce i smacznego 

 Obiecalam, ze ten post zadedykuje Zuzie Pandzie i tak tez robie, bo dzieki swojemu zapalowi do biegania i zycia, nakrecila mnie do powrotu:) Buziaki i jestes mistrz!

3 komentarze:

  1. Bardzo fajny sos, idealnie pasuje do owocowej sałatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten krem imbirowy bardzo mnie zaintrygował :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję dziękuję. :3 Cieszę się, że motywuję! <3
    Onomnomnom, wiem co jutro na śniadanie będzie..

    OdpowiedzUsuń

komentarze bardzo mile widziane,nawet te krytyczne!