Liczba wyświetleń stron

Otrzymuj codzienne powiadomienia o przepisach na swojego maila

wtorek, 17 lipca 2012

Piękna skóra, włosy i paznokcie


Pielęgnujmy swoje piękno

Włosy i paznokcie kochają mineralne składniki szczególnie cynk, miedź i krzem. Każdego dnia jedz orzechy, migdały (garść dziennie), pestki dyni, nasiona słonecznika. Zawierają one cenne pierwiastki (cynk i miedź) w naprawdę sporych ilościach. Dodaj do menu rzodkiewkę i kalarepę oraz seler a zapewnisz sobie udział krzemu.
Cynk bierze udział w wytwarzaniu białka i zapewnia prawidłowy wzrost włosów i płytki paznokcia.
Krzem zmniejsza kruchość włosa i łamliwość paznokci
Miedź uczestniczy w tworzeniu melaniny, barwnika odpowiedzialnego za barwę włosów, więc jedz jej dużo, a później osiwiejesz.

Jak jeść by nie osiwieć?

Jak większość dobrze zbilansowanych diet, ta na utrzymanie kondycji skóry i włosów opiera się na głównych zasadach zdrowego odżywiania:
1. Ograniczamy cukier
2. Nie jemy fast foodów
3. Pijemy dużo wody ( nie napojów gazowanych i słodzonych)
4. Wyłączamy z menu białe pieczywo i włączamy razowe, kasze i ryż
5. Pamiętamy o pełnowartościowym białku oraz jedzeniu ryb minimum 1 w tygodniu ( dla wegan i wegetarian rada: jedzcie otręby, zarodki pszenne, płatki owsiane i łączcie je z dobrym jakości tłuszczem roślinnym- np. pestkami dyni, słonecznika czy nasionami lnu i sezamu-ma to ogromny wpływ na jakość i przyswajalność aminokwasów)
6. Głównymi składnikami diety powinny być świeże warzywa i owoce oraz soki i herbaty ziołowe

Dodatkowe wskazówki co do diety piękności:
Zjadaj płatki owsiane i ciemne pieczywo ze względu na dużą zawartość wit z grupy B.
Włącz do diety owoce jagodowe- maliny, borówki, jagody, truskawki, bo oprócz witamin mają dużo błonnika oraz (borówki) luteinę działającą zbawiennie na wzrok
Zjadaj marchewki, dynię, pomidory, brzoskwinie ze względu na występujący beta-karoten działający świetnie na skórę i oczy
Jeżeli masz problemy z przetłuszczającymi się włosami czy skórą, zamień tłuste mięso, potrawy smażone na smalcu, maśle, chipsy i frytki na rzecz olejów roślinnych (szczególnie olej lniany i z pestek dyni) bo nasycone kwasy tłuszczowe wzmagają stany zapalne, a kwasy występujące w roślinach oleistych w dużym procencie takie stany łagodzą.
Kawa rozpuszczalna i mocna czarna herbata (szczególnie z torebek) mają również negatywny wpływ na stan skóry, oprócz tego odwadniają lekko i szkodzą w przyswajaniu żelaza.
Ogranicz lub zupełnie wyklucz z diety okropnie wysuszający i szkodliwy na wątrobę i skórę alkohol.
Uważaj na przyprawy i nie kupuj gotowych mieszanek. Najlepiej zrobi Ci mięta, pietruszka, majeranek, bazylia i oregano.

 
Poniżej zamieściłam kilka przepisów na dania młodości zawierające podstawowe składniki mineralne i mnóstwo witamin:

Pasta słoneczna
Potrzebujecie:
1szklanka nasion słonecznika
2 łyżki oleju słonecznikowego
Sól, pieprz
Uprażyć nasiona słonecznik na suchej patelni, po ostygnięciu wrzucić do blendera i zalać oliwą tak by nasiona były przykryte. Wsypać sól i zmielić na gładką masę. Smarować chleb zamiast masła taką słoneczną pastą, a piękna skóra gwarantowana 

Surówka piękności:
Potrzebujecie:
Seler korzeniowy średni
Marchewkę
Kwaśne jabłko
Odrobina soku z cytryny
Łyżka posiekanych orzechów laskowych lub włoskich
Łyżka nasion sezamu
Oliwa/ kefir
Owoce i warzywa należy umyć i obrać ze skórki, po czym zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Wymieszać wszystko w miseczce, skropić odrobiną soku z cytryny i posypać nasionami i orzechami. Dla chętnych można dodać łyżkę kefiru lub oliwy.
Fioletowe Muesli
Potrzebujecie:
2 łyżki płatków owsianych
Jagody garśc
Jogurt naturalny 180g lub mleko sojowe/migdałowe
Łyżeczka miodu lub syropu z agawy
Orzechy włoskie pokruszone ok. 2łyżek
Wymieszać składniki i jeść

Łódeczki z niespodzianką
Potrzebujesz:
Kilka rzodkiewek
Pół cebulki
Oliwy z oliwek
2 awokado
Pomidora
Świeżą lub suszoną kolendrę
Pieprz, sól, oliwę
Czosnek ząbki 2
Cebulę, czosnek i rzodkiewki drobno pokroić. Pomidora sparzyć i obrać ze skórki, pokroić na drobno. W awokado wydrążyć pestkę i przekroić na pół. Miejsce po pestce skropić sokiem z cytryny i wypełnić pokrojonymi warzywami. Polać oliwą, posypać pieprzem i kolendrą, wstawić do piekarnika na ok. 4min, podawać ciepłe.

Pamiętajcie, że do każdej diety można dodać powyższych składników. Jeżeli się odchudzacie, tym bardziej powinniście zapewnić sobie różnorodność składników pokarmowych aby uniknąć niepotrzebnej suplementacji lub problemów z wyglądem cery czy łamaniem się paznokci. Zasięgnijcie rady specjalisty i zapytajcie jakie rozwiązanie jest dla Was najlepsze.











1 komentarz:

  1. Profesjonalna porcja wiedzy, gratuluję, bo mnie łatwo znudzić i zniechęcić, a tego bloga czyta się miło i lekko. A jeżeli chodzi o paznokcie, to potwierdzam, że dieta ma na nie ogromny wpływ.

    OdpowiedzUsuń

komentarze bardzo mile widziane,nawet te krytyczne!